Παγκοσμίως, πολλές εταιρίες απενεργοποιούν ή κάνουν μια παύση από τους λογαριασμούς τους στα social media για κάποιο χρονικό διάστημα ακολουθώντας το παγκόσμιο Slow Media Movement και μειώνοντας το «ψηφιακό αποτύπωμά» τους στα social media. Κάποιες από αυτές επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν μόνο κάποια από τα κανάλια επικοινωνίας τους, αποφεύγοντας την διαρκή έκθεση σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα, επενδύοντας στην αληθινή εμπειρία των πελατών τους. Τα πιο γνωστά παραδείγματα αυτής της πρακτικής είναι η Tesla, η εταιρία καλλυντικών Lush, η βρετανική αλυσίδα pub Wetherspoon αλλά και η Bottega Veneta.
Τι συμβαίνει όμως στην Ελλάδα;
Η Nannuka αποσυνδέεται
Στην Ελλάδα, η πρώτη εταιρία που καινοτομεί (για ακόμη μια φορά) και τολμάει να αποσυνδεθεί από τους εταιρικούς λογαριασμούς της στα social media είναι o όμιλος Nannuka. Εμείς μιλήσαμε με την ομάδα Marketing του ομίλου σχετικά με την απόφασή τους:
Πως αποφασίσατε να προβείτε στην προσωρινή παύση των social media accounts της Nannuka και να κάνετε το δικό σας social media detox; Για πόσο καιρό σκέφτεστε να το διατηρήσετε;
Είχαμε αρκετό χρόνο να σκεφτούμε μέσα στην πανδημία. Πως θέλουμε να μας βρει η επόμενη ημέρα ως επιχείρηση, ως ομάδα, ως ανθρώπους. Η διαίσθηση έγινε απόφαση, όταν “μιλήσαμε” μέσω ερωτηματολογίου με εκατοντάδες μέλη μας και μας επιβεβαίωσαν και εκείνοι με την σειρά τους ότι τα social media πλέον έχουν εξελιχθεί σε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ήταν όταν ξεκίνησαν. Και πως και οι ίδιοι έχουν ανάγκη από ένα Social Media Detox αλλά για διάφορους λόγους δεν μπορούν να το πετύχουν. Εκεί ταρακουνηθήκαμε. Σχετικά με την χρόνο που θα διαρκέσει το detox, θεωρούμε οτι θα επανέλθουμε με αφορμή μιας μεγάλης ανακοίνωσης, όταν δηλαδή έχουμε να πούμε/ανακοινώσουμε κάτι σημαντικό για τους followers μας και σε αυτό το πλαίσιο θα κρατήσουμε και την επαφή μας απο εκεί και πέρα. Χωρίς spamming & παραφωνία, λίγα αλλά καλά.
Δεδομένου ότι είστε από τις πρώτες εταιρίες στην Ελλάδα που προχωράει σε ένα social media detox, θα προτρέπατε και άλλες εταιρίες να ακολουθήσουν το Slow Media Movement που αναπτύσσεται παγκοσμίως, μειώνοντας την χρήση των social media accounts τους;
Έχοντας πλέον σχεδόν 1 μήνα που απέχουμε εταιρικά απο τα social media, μπορούμε να πούμε με σιγουριά οτι ήταν η σωστή απόφαση και θα προτρέπαμε και άλλες εταιρείες να μπούνε στην ίδια λογική. Μέσα σε αυτό το μικρό διάστημα έχουμε καταφέρει να αφουγκραστούμε διαφορετικά το κοινό μας, έχουμε καταφέρει να διερευνήσουμε επιπλέον τρόπους επικοινωνίας & reach out και αυτό μας έχει φέρει έναν αέρα ανανέωσης εσωτερικά. Αξίζει σε αυτό το σημείο να πούμε ότι το detox το είδαν πολύ θετικά τόσο τα Media όσο και τα μέλη μας κάτι που μας δείχνει ότι και το Ελληνικό mindset αρχίζει να κινείται προς αυτή την κατεύθυνση σιγά σιγά.
Με ποιους τρόπους σκοπεύετε να κρατήσετε την επικοινωνία με το κοινό σας;
H στρατηγική μας είναι πλέον πιο ξεκάθαρη, πιο ελεύθερη και η σκέψη μας εντελώς out of the box οπότε η επικοινωνία μας θα γίνεται όλο και καλύτερη. H “φωνή” μας θα είναι πλέον πιο έντονη, στοχευμένη και ηχηρή ξεκινώντας άμεσα με το Nannuka Voice ως "Ομπρέλα Επικοινωνίας" που θα συμπεριλαμβάνει Podcasts, Clubhouse συναντήσεις και βίντεο με one to one συναντήσεις όπου θα συζητάμε θέματα φροντίδας, επικαιρότητας και οποιοδήποτε θέμα μας ζητάει το κοινό μας να αναλύσουμε. Η πρώτη συνέντευξη έκπληξη του Nannuka Voice, θα είναι ενδεικτική για την πορεία και γραμμή που θέλουμε να ακολουθήσουμε.
Η επικοινωνιακή στρατηγική του Ομίλου μεγαλώνει και εκσυγχρονίζεται πάντα με γνώμονα όλα τα μέλη μας και τις ανάγκες τους.