Νέα χρονιά, νέοι στόχοι και νέες συνήθειες

Το 2021 ήρθε και μαζί του έφερε και την περίοδο που ετοιμαζόμαστε για τη νέα χρονιά, θέτοντας τους προσωπικούς και επαγγελματικούς μας στόχους. Ένας από τους στόχους που αξίζει να βάλεις και εσύ φέτος, είναι η εύρεση της ισορροπίας στην ψηφιακή ζωή.

Τα οφέλη που θα αποκομίσεις είναι πολλά, μερικά εκ των οποίων είναι ο καλύτερος ύπνος, η καλύτερη επικοινωνία και συγκέντρωση σε ότι προσπαθείς να κάνεις. Εδώ έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από ιδέες για το πως να ξεκινήσεις να περνάς λιγότερο χρόνο μπροστά από τις οθόνες.

Από που να ξεκινήσεις

Οι περισσότερες αλλαγές στη ζωή μας γίνονται συνήθειες, όταν δοκιμάζουμε να τις εφαρμόσουμε με μικρά βήματα την φορά. Μπορείς να αρχίσεις από μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σου και αν δεις ότι σου ταιριάζουν να τις καθιερώσεις.

Παρακάτω μπορείς να πάρεις κάποιες ιδέες:

#Ξεκίνα με την αξιολόγηση του χρόνου που είσαι online.

Αν κατανοήσεις για ποιο λόγο βρίσκεσαι online και πόσο χρόνο περνάς μπροστά από τις οθόνες, θα έχεις κάνει το πρώτο βήμα! Μέσα στην ημέρα σημείωσε τις στιγμές που νιώθεις ότι έχεις μείνει περισσότερο online από όσο πραγματικά σχεδίαζες ή τις στιγμές που νιώθεις ότι κάνεις «scrolling» ασταμάτητα και ανούσια.

#Προσπάθησε να μη χρησιμοποιείς ψηφιακές συσκευές σε συγκεκριμένους χώρους μέσα στο σπίτι ή/και για συγκεκριμένο χρόνο.

Με αυτό τον τρόπο θα έχεις δημιουργήσει μια Digital Free Zone (μπορείς να διαβάσεις περισσότερα εδώ για το πως να το εφαρμόσεις), όπου θα μπορείς να είσαι offline καθημερινά. Ο πρώτος χώρος που μπορείς να το εφαρμόσεις είναι το υπνοδωμάτιο.

#Ξεκίνα τη μείωση του χρόνου που είσαι online, με την μείωση της χρήσης του κινητού σου.

Το κινητό σου έχει μια σειρά από λειτουργίες και εφαρμογές που μπορείς να ενεργοποιήσεις για να μπορέσεις να αξιολογήσεις πόσο το χρησιμοποιείς. Δες εδώ περισσότερα για το πως να ξεκινήσεις με τη μείωση χρήσης του smartphone.

#Όταν συναντιέσαι με κάποιον άλλον άνθρωπο ή με κάποια παρέα ανθρώπων, προσπάθησε να μην χρησιμοποιείς το κινητό σου όσο επικοινωνείτε.

Με αυτό τον τρόπο, θα έχετε πιο ουσιαστική σύνδεση και επικοινωνία μεταξύ σας και θα αποφύγετε το phubbing.

#Απόφυγε το Binge Watching.

Δηλαδή, μην δεις όλους τους κύκλους από μια σειρά σε ένα βράδυ! Ξέρουμε ότι είναι δύσκολο, αλλά το καλύτερο tip που μπορούμε να σου δώσουμε για να το αποφύγεις, είναι να «σταματάς» το επεισόδιο στη μέση του και όχι στο τέλος που η αγωνία «κορυφώνεται». Δες εδώ περισσότερα tips για να αποφύγεις το binge watching.

Φέτος, λόγω της ιδιαίτερης κατάστασης με την καραντίνα οι ψηφιακές συσκευές έχουν γίνει προέκταση του εαυτού μας, καθώς είναι ο πιο βασικός τρόπος επικοινωνίας μας. Είναι σημαντικό να θέσουμε μέσα στην ημέρα μας κάποιο χρόνο (μπορεί να είναι από μερικά λεπτά έως κάποιες ώρες) που δεν θα κοιτάμε οποιαδήποτε οθόνη.

Αν θέλεις να πάρεις και άλλες ιδέες, έχουμε δημιουργήσει έναν mini οδηγό με συμβουλές και ιδέες για να ξεκινήσεις, μπορείς να τον κατεβάσεις εδώ!

(*) Γράφει από την ομάδα του Digital Detox Experience η Βανέσα Ματσούκα.

Ακολούθησε μας: