10 ιδέες που μπορείς να δοκιμάσεις για να αποφύγεις το «ατελείωτο scrolling»

Έχεις σκεφτεί πόσες ώρες περνάς καθημερινά online; Πόσο χρόνο σπαταλάς στο να κοιτάς φωτογραφίες, video και νέα στο κινητό, το tablet ή τον υπολογιστή σου; Διάβασε μερικές εναλλακτικές ιδέες για άλλες δραστηριότητες που μπορείς να δοκιμάσεις από το να είσαι online!

Αρχικά ας ξεκινήσουμε με κάτι που φαίνεται απλό αλλά στην πραγματικότητα μας δυσκολεύει περισσότερο από όσο πιστεύουμε:

#1 Μην κάνεις τίποτα

Ξέρουμε, πιστεύεις ότι δεν αποτελεί καν δραστηριότητα, αλλά είναι πολύ σημαντικό να το προσπαθήσεις. Αρχικά, προσπάθησε να αποσυνδεθείς και να μην κάνεις τίποτα! Μπορείς να κοιτάξεις έξω από το παράθυρο ή απλά να κάτσεις στον καναπέ ή στο κρεβάτι, χωρίς να κάνεις κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα. Είναι σίγουρο ότι θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την αποδοτικότητα και τη δημιουργικότητά σου. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι ο εγκέφαλος μας έχει την ικανότητα να συνδυάζει τις (φαινομενικά ασύνδετες) πληροφορίες που λαμβάνει, πιο εύκολα, όταν έχει περάσει ένα διάστημα “ξεκούρασης”. Δες περισσότερα για το πως μπορεί το mindfulness να σε βοηθήσει να μείνεις συγκεντρωμένος-η στη στιγμή που ζεις: Mindfulness.

 

#2 Μαγειρική

Η μαγειρική είναι μια διαδικασία δημιουργίας. Δημιουργούμε κάτι και αυτό μας βοηθάει να ευχαριστήσουμε πολλές από τις αισθήσεις μας (π.χ. την γεύση, την όσφρηση, την αφή, κλπ). Ενεργοποιεί πολλά συναισθήματα και μας προσφέρει ευχαρίστηση. Η διαδικασία δημιουργίας ενός φαγητού μπορεί να είναι θεραπευτική καθώς δημιουργούμε κάτι με τα χέρια μας, συνδυάζουμε πληροφορίες και υλικά και μας δίνει την ευκαιρία να σκεφτούμε εναλλακτικούς τρόπους δημιουργίας ενός πιάτου. Αποτελεί μια εύκολη λύση για να δώσουμε κίνητρο και στα παιδιά μας να μας ακολουθήσουν σε αυτή την προσπάθεια, ώστε να είναι offline καθ’ όλη τη διάρκεια προετοιμασίας του γεύματος.

#3 Making (Χειροτεχνία)

Την ώρα που δημιουργούμε, όπως και στη μαγειρική, ο εγκέφαλός μας προσπαθεί να συνδυάσει τα υλικά και τις πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί ώστε να βγει το σωστό αποτέλεσμα. Επιπλέον, φαίνεται ότι οι κινήσεις που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της δημιουργίας είναι θεραπευτικές. Μπορείς να δοκιμάσεις από το να ζωγραφίσεις κάτι μέχρι το να κάνεις κάποια κατασκευή για το σπίτι σου. Περισσότερα για τη χειροτεχνία υπάρχουν εδώ: Χειροτεχνία.

 

#4 Γυμναστική

Μπορεί να είναι από ένα απλό περπάτημα έως ένα οργανωμένο πρόγραμμα γυμναστικής εντός ή εκτός σπιτιού. Η γυμναστική αποτελεί ένα βασικό παράγοντα ενδυνάμωσης της σωματικής και ψυχικής μας υγείας. Όταν γυμναζόμαστε ενώ είμαστε αποσυνδεδεμένοι, μας δίνεται η δυνατότητα να συγκεντρωθούμε στο σώμα μας και τις αντιδράσεις του αλλά και να κάνουμε ένα διάλειμμα από όλες αυτές τις σκέψεις που κατακλύζουν το μυαλό μας.

 

#5 Επιτραπέζια παιχνίδια

Μπορεί να είναι από ένα puzzle που χρειάζεται την προσοχή μας 100% για να βγει πετυχημένο, ή/και ένα ομαδικό παιχνίδι που θα δοκιμάσουμε με τους φίλους ή/και την οικογένειά μας. Θα χρειαστεί να αφιερώσουμε την προσοχή μας για να προχωρήσουμε και να χαρούμε τη διαδικασία του παιχνιδιού, οπότε ίσως “ξεχάσουμε” για λίγο το κινητό μας. Τα επιτραπέζια μπορούν να αντικαταστήσουν πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια αρκεί να τα δοκιμάσεις!

 

#6 Βόλτα στη φύση

Μια βόλτα στη φύση είναι πάντα κάτι που αναζωογονεί όσους τη δοκιμάζουν, πόσο μάλλον αν συνδυαστεί με ένα διάλειμμα από τα ψηφιακά μέσα. Δοκίμασε να βγεις μια βόλτα στη φύση ενώ είσαι offline και σίγουρα θα δεις πόσο μοναδική εμπειρία είναι! Αν χρειαστείς χάρτη για τη διαδρομή σου, δοκίμασε να έχεις αποθηκεύσει στο κινητό σου από πριν το χάρτη της περιοχής, ώστε να παραμείνεις offline και να μην μπεις στον «πειρασμό» να ελέγξεις και τα social media ή τα emails σου όταν το ανοίξεις.

 

#7 Διάβασε ένα βιβλίο

Ξεκίνα εκείνο το βιβλίο που περιμένει υπομονετικά δίπλα στο κρεβάτι σου, πήγαινε στο κοντινό βιβλιοπωλείο και διάλεξε ένα που θα σου τραβήξει την προσοχή. Τα βιβλία μας βοηθάνε να κρατήσουμε την προσοχή μας σε ό,τι και αν κάνουμε, βοηθάνε στην καταπολέμηση του άγχους και στην προσπάθεια μας να γνωρίσουμε νέους κόσμους με τη φαντασία μας.

 

#8 Ξεκίνα έναν zero waste τρόπο ζωής και ενημερώσου για αυτό

Δες πως μπορείς στην καθημερινότητά σου να εφαρμόσεις Zero Waste συμβουλές, δηλ. να προσέχεις το περιβάλλον και να μειώσεις το αποτύπωμά σου στη Γη. Αλλάζοντας απλές συνήθειες μέσα στην καθημερινότητα και στα υλικά που χρησιμοποιείς, μπορείς να αλλάξεις τη ζωή σου και το μέλλον του πλανήτη (και το δικό σου)! Η μειωμένη χρήση των ψηφιακών σου συσκευών θα βοηθήσει σίγουρα αυτή την προσπάθεια. Μπορείς να δοκιμάσεις να ενημερωθείς για αυτό και να ξεκινήσεις με απλές κινήσεις αλλαγής, όπως η ανακύκλωση, η επαναχρησιμοποίηση ή μπορείς να δοκιμάσεις την κομποστοποίηση.

 

#9 Συναντήσου με φίλους

Δες τους φίλους σου, αφήστε στην άκρη τα κινητά σας και επικοινωνήστε! Κάντε πράγματα που σας ικανοποιούν μαζί, ζήστε κοινές εμπειρίες και προσπαθήστε να ακούσετε προσεκτικά ο ένας τον άλλον χωρίς τις «παρεμβολές» από τον ψηφιακό κόσμο που μπορεί να διακόψουν τη ροή της συζήτησης πολύ εύκολα.

 

#10 Δοκίμασε μια εμπειρία όπως το Digital Detox Experience! 

 

Τι άλλο; Πάρε μια γεύση από (σχεδόν) όλα τα παραπάνω μέσα από τα Workshops και τα Retreats μας. Γνώρισε άλλους ανθρώπους που νιώθουν το ίδιο, κάνε νέες δραστηριότητες, εκπαιδεύσου στο πως να βρίσκεις καθημερινά την επαφή με τον εαυτό σου και τους γύρω σου και ζήσε την εμπειρία!

 

Ακολούθησε μας: